Google Muenchen |
Google ode dneška upřednostňuje výsledky ze své sociální sítě nad jinými. Když tak chtěl své služby propagovat Seznam, strhla se vlna křiku
https://twitter.com/#!/michalillich/status/157074557621116928
Pro neznalé: komentuju ten krok, kdy Google začal přihlášeným uživatelům upřednostňovat obsah z jejich sociálního okolí ze služeb Google+, Picasa, YouTube a dalších. A to často dost brutálním způsobem - viz přiložený screenshot, kdy už po napsání prvních dvou písmen je celá obrazovka zaplněna obsahem ze služeb, které Google vlastní.
Kromě pár retweetů přišlo i docela dost odpovědí ve smyslu "to je ok; nevadí; mně to vyhovuje; o nic nejde". Zkusím tedy ve více než 140 znacích říct, proč to považuju za big deal, navíc škodlivý jak pro trh, tak v konečném důsledku pro Google.
Jde o dvě věci:
- relevance
- zneužití dominantního postavení
1. Relevance
Ta je z mého pohledu tím méně důležitým aspektem téhle změny. Navíc poměrně subjektivní. Mně přijdou takhle obohacené výsledky horší, +Marek Prokop zase psal, že mu to vyhovuje. Redaktor Gizmodo přešel kvůli tomu na Bing (http://gizmodo.com/5875571/google-just-made-bing-the-best-search-engine ), jiný redaktor BusinessInsider to nazval nejhorší chybou Googlu v historii (http://www.businessinsider.com/google-may-have-made-the-worst-mistake-in-its-history-this-week-2012-1 ). To je poměrně jedno - jak říkám, relevance je subjektivní.
Ale jednu věc k ní stejně řeknu: na současných algoritmech relevance pracoval Google víc jak dekádu. Jde o stovky signálů, velmi důkladně složených za použití špičkových machine learning algoritmů. A teď ze dne na den pustí něco, co vypadá jen o trochu inteligentněji než:
if( is_user_logged() && matches_decently(recent_stuff_from_googleplus)) blast_it_on_first_spots();
Jasně, je to o fous složitější, ale i tak mi to (kvalitou) přijde jako kdyby do výsledku Googlu přimíchávali výsledky z DuckDuckGo. Tedy něco, co neodladili ani z 1% procenta tak dobře, jako svoje běžné hledání.
Dá se to říct i jinak: Neměří sobě a cizím webům stejným metrem. Už to je varovné.
2. Zneužití dominantního postavení.
Pojďme se vrátit o pár let zpátky, kdy totéž v menší míře udělal Seznam. Viz http://blog.lupa.cz/internet/seznam-zmeni-sve-chovani-dostatecne/ . Seznam tehdy na slovo "reality" (a podle slov Iva Lukačoviče na 9 dalších slov) upřednostnil svou službu, tedy strčil sreality.cz natvrdo na první místo.
To bylo křiku! "Seznam lže a podvádí" a citace zákona na ochranu hospodářské soutěže. Seznam z toho během několika dnů vycouval - kritizované chování zrušil, zamaskoval stopy, že tohle chování kdy Ivo Lukačovič schvaloval a kauza utichla.
Teď dělá Google totéž - za určitých okolností (přihlášený uživatel, co používá jejich sociální služby) dá na první místa výsledků hledání odkazy do svých služeb (nejčastěji na Google+, které je teď v tvrdé konkurenci s jejich úhlavním nepřítelem: Facebookem).
A opět se strhává křik. Kupodivu ale o dost menší (k poměru, jak obrovský zásah to je). To si vysvětluju dvěma faktory: 1. Lidi maj Google radši než Seznam, 2. Lidi sociální obsah vnímají jako "svůj".
Z mého pohledu je ale jedno jestli Seznam upředňuje Sreality.cz před Reality.cz na svém dominantním vyhledávači nebo když Google upřednosťnuje Google+ před Facebookem/Twitterem/LinkedInem zase na svém dominantním vyhledávači.
A ostatně mi to přijde podobné, jako když Microsoft zneužíval své dominantní postavení na trhu operačních systémů k proniknutí na jiné trhy (prohlížeče, vyhledávače). Google chce zase proniknout na trh sociálních sítí a neštítí se k tomu užít svého postavení ve vyhledávání.
Další fotky od uživatele Michal Illich
-
Michal Illich - 1. Google je přece založen na tom, že prohledává cizí obsah. Teď přijdete vy a řeknete, že to nejde :) - podívejte se na Twitter, LinkedIn profily, Facebook profily - drtivá většina je veřejná. Google ty informace už dávno ve své databázi má.
2. Tak to není, přečtěte si detaily. I hodně z těchhle předstrčených výsledků se zobrazuje nepřihlášeným uživatelům.
3. Pokud vím, tak je dominantní na celém světě, s vyjímkou 4 zemí - ano, ČR a Čína mezi ně patří.
4. Dotkne - dotýká se jich to už teď. Vizte třeba http://searchengineland.com/examples-google-search-plus-drive-facebook-twitter-crazy-107554 "Real-Life Examples Of How Google’s “Search Plus” Pushes Google+ Over Relevancy"
5. Takhle jsem to neřekl. Řeším to proto, že nemám rád, když někdo zneužívá svého dominantního postavení. Když to dělal Microsoft, zničilo to jeden trh na deset let.
6. Hlavička s odkazy na další služby mi nevadí, je to běžná praxe.
11:19
Profilová fotka uživatele Jindrich Sarson
Jindrich Sarson - No nicméně pokud máš Daniela mezi svými kruhy, přijde mi logické, že ti jeho aktivní plus účet dá na první místo. Protože tam budou o Danielovi asi nejrelevantnější a nejaktuálnější informace. Podle mě to takhle upřednostňuje jen lidi, co máš v kruzích.
Což nevím, jestli Google u Twitter a podobně může nějak jednoduše udělat - zjistit, co je tvůj twitter/facebook účet a upřednostňovat výsledky od kamarádů.
Mě ty výsledky nevadí, vadí mě layout, jak je stránka zobrazena. Dal bych tydle výsledky z Google služeb do nového sloupce, vedle klasických výsledků. Protože i na mém 24 palcovém monitoru výsledky z Google služeb zabírají skoro celou obrazovku.
Místo na to je - viz screenshot z mého monitoru - Google využívá ani ne půlku okna - http://cl.ly/2E3O272v2Y3X0C1Q0u3j/Screen%20Shot%202012-01-14%20at%2011.26.21%20AM.png
11:27 (upraveno)
+1
Profilová fotka uživatele Michal Illich
Michal Illich - Daniela mám v kruhu, který nečtu (což Google ví). Tedy pro mně to není relevantní odpověď. David Grudl (druhé místo) používá G+ podstatně míň než Twitter. Ani to mi nepřijde jako druhý nejlepší výsledek.
Google ví, jaký je můj Twitter a Facebook účet (píše mi to). A jsem si jist, že to vědí u 90%+ přihlášených uživatelů (kteří mají Twitter/Fb účet).
Souhlasím, ale imho i nový sloupec by byl zneužitím dominantního postavení.
11:34
Profilová fotka uživatele Jan Pinkas
Jan Pinkas - +Michal Illich 1. Ale ten obsah není Googlu. Je cizí. Je to obsah těch lidí na sociální síti. Teď třeba vyhledává i videa na Youtube, zprávy v Google News, obrázky v Google Images. Já vím, že ani tohle se vám nelíbí.
2. Ale ano, nepřihlášeným se vrací public profily a public posty, ale to i z Facebooku a Twitteru. Nevidím problém.
3. Dominantní je pro každého něco jiného. Kolik má v USA? 70%? To nevypadá jako extra monopol...
4. Ale to si hoši zavařili sami, že ty výsledky v Googlu nechcou. O tom se popsaly už tuny "papíru". Twitter za výsledky v Googlu chce i prachy... Imho by to mělo být naopak, Twitter a Facebook by měly platit Googlu, že tam vůbec budou :-D.
5.-6. Je velice těžké tyhle hranice (odkaz nevadí, výsledky jsou už moc) definovat, každý má ty hranice jinde. Navíc je to neustále vyvíjená oblast, ty hranice právě teď definuje Google. A dokud poroste a bude se rozvíjet, tak je definovat bude.
Vím, že vám dlouhodobě vadí, že Google není "čistý" vyhledávač a hledá kdeco. Jak říkáte, nesoustředí se na svůj business. Navíc do toho opravdu integruje svoje služby a tím křiví a může dokonce zničit celý trh. A ano, jde z toho strach. A ano, máte pravdu, může to být pro nás, pro uživatele, velmi nebezpečné.
Ve výsledku s vámi musím souhlasit. Ale co teď? Má přijít regulátor a říct, tohle už je moc, na, tady máš půl miliardy pokutu? Nebo jako kdysi v případě tuším AT&T nařídit rozdělení Googlu na více firem?
11:34
Profilová fotka uživatele Jan Pinkas
Jan Pinkas - +Jindrich Sarson Ano, to je důležité říct. Googlu jde a vždy šlo o to mít nejlepší vyhledávání na světě. Je tedy důležité se zeptat: Jsou ty výsledky relevantní nebo nejsou? Pokud budou pro většinu lidí špatné a irelevantní, tak Google určo zareaguje.
11:38
+1
Profilová fotka uživatele Marek Prokop
Marek Prokop - Jen pro upřesnění, říkal jsem, že mi vyhovuje personalizace výsledků Googlu a myslel jsem to obecně. Bavili jsme se o tom sotva pár hodin poté, co Google novinky spustil, takže jsem samozřejmě nemohl hodnotit svou reálnou spokojenost s těmito posledními změnami. Ono se to ještě nějak usadí.
Jinak souhlasím s tím postřehem o různých reakcích na selfpromo Seznamu a Googlu. Ten je ale dán tím, že kvůli Seznamu pokřikují jeho přímí konkurenti (reality, práce, autobazary apod.). Až tady začne někomu takovému konkurovat Google, jistě se strhne pokřik také.
11:38
+1
Profilová fotka uživatele Jan Pinkas
Jan Pinkas - Fakt je třeba si říct, že Facebook Googlu to hledání nepovolil a Twitter poskytuje svá data za peníze a omezeně. Chyba nebude jen na straně Googlu. Google o vyhledávání (a realtime) v Twitteru a Facebooku stál.
Nebude to chyba jen Googlu, ale i druhé strany. A jak už jsem dříve napsal, možná to mělo i velký vliv na vznik G+.
11:45
+1
Profilová fotka uživatele Marek Lenárd
Marek Lenárd - Nevadí mi, když je Internet Explorer základním prohlížečem ve Windows, nevadí mi, když Seznam upřednostňuje Sreality nad ostatními a stejně tak mi nevadí, když Google zařazuje do výsledků hledání obsah z Google+...
Jsou to jejich služby, jejich produkty a můžou si s tím dělat co uznají za vhodné. Pokud se to někomu nelíbí, ať to přestane používat. Nechápu, proč je kolem toho tolik povyku.
12:07 (upraveno)
+2
Profilová fotka uživatele Jan Menšík
Jan Menšík - Zejména drůhá pulka videa to shrnuje velmi pěkně: Hitler Hears About Google Search Plus Your World
13:26
+1
Profilová fotka uživatele Jan Klesla
Jan Klesla - Pěkné odpoledne,
jen pár technických poznámek:
- Dominantní postavení je alespoň 40% na trhu. Prakticky nikdy méně, zpravidla více. Zjednodušeně řečeno má dominantní postavení soutěžitel, který může měnit cenu produktu bez ohledu na konkurenci a spotřebitele.
-Zásadní je vymezení relevantního trhu. Geograficky by to tradičně byla ČR, i když u internetových služeb je to relevantní spíše kvůli jazyku. Samozřejmě si to může vztáhnout Evropská komise, jako celoevropský (světový) problém. Trhy se však vymezují pro jednotlivé produkty. Kterých trhů se to dotýká - sociálních sítí, nebo vyhledavačů obecně (výsledky se zobrazují jen přihlášeným)?
-Dominantní postavení samo o sobě není problém. Postižitelné je až kvalifikované zneužití, tj. cenové, či necenové praktiky. Tady se zřejmě jedná o podezření z přenášení dominantního postavení z trhu vyhledavačů, kde Google musí být dominantní, na trh navazující, tedy sociálních sítí, kde buď dominantní být chce, nebo si chce upevnit své postavení.
- Řada názorů říká, že celý koncept monopolu nedává v síťových odvětvích typu internetových služeb smysl. Spotřebitel těží ze soutěže o monopol. Navíc negativní dopad na spotřebitele je středobodem evropského a tedy i našeho soutěžního práva. Také se jedná o služby "zdarma" - je to v zásadě trh s reklamou.
- Zda by tedy splnil všechny kritéria by záleželo nejprve na vymezení trhů, poté na posouzení chování a jeho negativním dopadu na spotřebitele. Za něco podobného sice Google vyšetřuje Evropská komise,na druhou stranu to bylo u všech vyhledávání. Google by nemusel být dominantní ani na trhu vyhledávačů, rozhodně by u nás nebyl dominantní na trhu sociálních sítí.
13:27
+1
Profilová fotka uživatele Jiří Beran
Jiří Beran - v CR je bohuzel prechod na Bing nerealny...
14:38
Profilová fotka uživatele Pavol Barton
Pavol Barton - Google je firma. Firma ponuka nejaky produkt a ked ti nevyhovuje tak si prejdi ku konkurencii, nikto ta nasilim nedrzi. Aj ked to tak nevyzera, ale google neni monopol a mas na vyber X dalsich firiem. Pochybujem ze by sa niekde spravali inak. Predstav si situaciu ze prides do firemnej predajne a vypytas si ananasovy krabicovy dzus. Oni ti ten krabicovy dzus daju ale maju na nom svoju nalepku lebo chcu aby si ten dzus vsimol aj okoloiduci na ulici a prisiel si k nim kupit ten dzus. Ty vyjadris nespokojnost s ICH vlastnou reklamou na ICH vlastnom produkte. Fakt si myslis ze tu reklamu ti na mieste prelepia ciernou paskou? Tak nejako (aj ked trosku zlozitejsie) to funguje v kazdej jednej firme a nie len v Google. Podla mna je to dobre riesenie pre ich bussines a nechapem preco by to mali menit a zvyhodnovat konkurenciu.
16:14
+3
Profilová fotka uživatele Jan Menšík
Jan Menšík - Pavol: Vaše logika selhává pokud se na to podíváte z pohledu provozovatele webu (výrobce džusu). Pokud prodejce ovládá naprostou většinu trhu a vás přestane umisťovat do dobrých regálů, prodeje půjdou rapidně dolů a zkrachujete...
16:16
Profilová fotka uživatele Pavol Barton
Pavol Barton - Zoberme si to tak ze: pouzivate mimo ineho Google+, Gmail, Youtube... aka je pravdepodobnost ze prestanete vyhladavat na google? Inak povedane: kupujete bananovy, marhulovy a slivkovy dzus od tej istej firmy ako ananasovy, ale na ananasovom sa zacala objavovat nechcena reklama. Prestane kupovat ananasovy dzus od tej firmy ked tam uz chodite roky?
Ono je pravda ze ked sa na to pozriete ako nezavysli pozorovatel tak tam vydite nekorektne upravy pre trh, ale google ma strasne silne zazemie a toto ho nemoze nijako ohrozit.
16:25
+1
Profilová fotka uživatele Jan Menšík
Jan Menšík - Pavol: Myslím že Vám uniká to podstatné. Produkty Googlu používám, stejně jako produkty jiných firem. Jenže nyní začíná Googlu prosazovat pouze některé produkty (své, respektive svých "partnerů"). A to bez ohledu na to, že jiný produkt může být lepší a pro mně přínosnější.
Příměr s reklamou na produktu je zcela mimo. Reklama byla, je a bude, na tom není nic špatného.
Právě proto že Google je silný hráč a na mnoha trzích má monopol, se to tak řeší.
16:42
Profilová fotka uživatele Pavol Barton
Pavol Barton - Jan: ruku na srdce, kebyze mate velku firmu ( ktora vlastni alebo ma dohody s inymi firmamy, ktore jej produkuju zist ) presadzovali by ste produkty konkurencnych firiem? Su 2 pravidla uspesnej firmy: 1.) My sme pre zakaznika to co potrebuje a chce, a sme pre neho najlepsia moznost. 2.) Ak nie sme pre zakaznika najlepsia moznost, plati pravidlo cislo 1.
16:52
Profilová fotka uživatele Jan Menšík
Jan Menšík - Pro velké subjekty platí speciální, antimonopolní pravidla. Nemusíte s tím souhlasit, ale v naprosté většině světa taková legislativa platí
A také tím u mnoho uživatelů opět ztrácí svojí pozici "Don't be evil". Pokud Googlu zhoršuje výsledky mého hledání, protože využívá jen některé dostupné zdroje (respektive některé nevyužívá, i když by mohl), poskytuje mi horší službu.
16:56
Profilová fotka uživatele Pavol Barton
Pavol Barton - S tymto suhlasim, aj o tych antimonopolnych pravidlach viem, ale skuste mu to zakazat.
17:08
Profilová fotka uživatele Michal Illich
Michal Illich - Už jen stručně:
- Google už má informace z konkurenčních sítí. Z facebook.com má zaindexováno 7 MILIARD stránek, z twitter.com 2 MILIARDY, z linkedin.com 250 milionů. Tedy není pravda, že by mu ty ostatní sociální sítě jakkoliv přístup zakazovaly. Stejně tak mají své API, které je zcela zdarma a u firem jako Klout je vidět, že nemají problém s tím, když API někdo využívá masivně.
- jak píše Honza a pan Klesla, zákony neumožňují dominantnímu hráči dělat cokoliv - zejména ne využít svého dominantního postavení z jednoho trhu k průniku na jiný. Ač jsem jinak zastáncem volného trhu, tak zrovna antimonopolní zákony považuju za životně důležité pro dlouhodobé udržení naší společnosti.
17:09
Profilová fotka uživatele Michal Illich
Michal Illich - Twitter API je omezen na UŽIVATELE a to velmi velkoryse (350 dotazů na hodinu). Na reálně vytěžení všech dat o tom uživateli přitom stačí tak 3 dotazy za hodinu. Takže pohoda. U facebooku jsem to nezkoumal, ale očekávám něco podobného. Viz ostatně ten zmiňovaný Klout - ten sosá informace o milionech (nebo nízkých desítkách milionech) uživatelů úplně v pohodě.
17:30
Profilová fotka uživatele Jan Pinkas
Jan Pinkas - +Michal Illich Indexovat sociální síť jako běžnou html stránku je asi trochu rozdíl ji indexovat jako sociální síť. Twitteru za to Google platil, Facebook to nepovolil vůbec. Kdybyste věřil tomu, co vám tady někdo říká aspoň natolik, abyste si to zkusil ověřit, ušetřil byste si to plácání. Tohle se řešilo už před lety.
Google ohlásil, že tenhle sociální search bude otevřen i dalším poskytovatelům. Jde vypnout na jeden klik. Kdybyste nebyl takhle antigoogle, tak byste to možná řešil lehce jinak.
18:25
Profilová fotka uživatele Jan Pinkas
Jan Pinkas - Stepping into the growing row between the three firms, Google chief executive Eric Schmidt told MarketingLand magazine that his company was not favouring its own social network over Facebook and Twitter. He said that all would be treated equally if the two rivals granted the search giant the right permissions to access their content.
Twitter smlouvu s Googlem měl a už ji neprodloužil, navíc byla ta nofollow aféra. Facebook data nechtěl zpřístupnit vůbec. A teď ty dvě firmy stojí a... čumí.
18:39
+2
Profilová fotka uživatele Jiri Richter
Jiri Richter - důkladně sleduji SEO na Googlu cca 4 roky a říkám toto :
1) srovnávat kvalitu vyhledávání na Seznamu s Googlem je "zábavné"
2) myslím že je ku prospěchu kvality vyhledávání, když Google změní "pravidla hry" v SEO a "zničí" tím práci těch co se snažili jeho "výsledky ovlivnit za účelem svého prospěchu"
3) naznačovat, že Bing se snaží "být objektivnější" než Google je pro mne také "zábavné" (zkoušeli jste si PPC na Bing?-)
4) výsledky vyhledávání jsou dle mého čistě na subjektu, který je pořizuje a když se to někomu nelíbí, má používat jiný vyhledávač
5) některé současné trendy Googlu se mi také nelíbí - nejvíce jejich podpora velkým firmám (ale tak hrozné jako na Bing to ještě není) Uvidíme kam to povede, ale rozhodně do toho jdou prsama:-)
6) co se týče debat o monopolu (chválihodný zákon) - nemá Facebook monopol v sociálních sítích? jistě vám to také vadí - co s tím?-)
19:36 (upraveno)
Profilová fotka uživatele Michal Illich
Michal Illich - +Jan Pinkas Já přece vím o smlouvě mezi Twitterem a Google. A ano, html a datový přístup jsou dvě různé věci, ale dají vám dost podobná data. A že nedal Facebook Googlu ta "správná" práva? On totiž není povinen dávat Googlu práva, které si Google nadiktuje. Dostali jsme se k zneužití dominantního postavení z druhé strany. Google říká - koukněte, my si takhle dáme výsledky Google+ na první místa vyhledávání. Pokud to milý Facebooku taky chceš, dej nám vaše data. Přičemž my diskutující nevíme za jakých obchodních podmínek. Přijde mi to minimálně jako velmi silový přístup.
19:58
Profilová fotka uživatele Jiri Richter
Jiri Richter - pokud vím, Facebook poskytuje zdarma data Microsoftu - nejedná se o zneužití dominantního postavení Facebookem?
20:03
Profilová fotka uživatele Michal Illich
Michal Illich - +Jiri Richter V čem spočívá to zneužití? (a nejsem si jist, zda to dělá zdarma)
20:06
Profilová fotka uživatele Jan Pinkas
Jan Pinkas - +Michal Illich Vypadá to, že v těch výsledcích mohl/může být i Facebook a Twitter. O zneužití nějakého dominantního postavení nemůže být ani řeči. Twitter o to nestál, Facebook o to nestál, teď čumí a diví se. To je prostě celý.
Google chtěl mít sociální vyhledávání. Oba velcí hráči o něj nestáli, tak si vzal Google data ze své sítě. Nepoškozuje to nikoho. A uživatele? Proboha, už vůbec ne.
20:07
Profilová fotka uživatele Jiri Richter
Jiri Richter - +Michal Illich právě v tom, že od jednoho chce penízky a od druhého ne.
Já to tedy chápu jako jejich legitimní spojení s Microsoftem, ale nebudu pak podobné chování kritizovat u Googlu...
20:09
Profilová fotka uživatele Michal Illich
Michal Illich - +Jan Pinkas Vycházíte z tvrzení Googlu, který v tom není nestranný. Pojďme si počkat, jak to dopadne.
20:10
Profilová fotka uživatele Jiri Richter
Jiri Richter - žádné nestranné tvrzení neegistuje a egistovat nebude.
Záleží jen za kterého silného se postaví ostatní silní...
20:11 (upraveno)
Profilová fotka uživatele Jan Pinkas
Jan Pinkas - +Michal Illich Já myslím, že Twitteráci jsou naštvaný. Pochopitelně. Protože do dnešního dne nenašli business model. Twitter Search alias realtime výsledky chtěli dávat a dávali za peníze, navíc znehodnocené nofollowem. A teď nemají nic. O Cukříkovi si můžeme říkat co chceme, krom toho, že je to člověk, co má charakter. Takže buhví.
Ano, máte pravdu, obojí je prostě jednostranný pohled. Jedno se musí Googlu říct. Tímhle možná donutí oba dva hráče ta data poskytnout. A to už by mohlo být to zneužití :-D.
20:13 (upraveno)
Profilová fotka uživatele Michal Illich
Michal Illich - Dohledal jsem jak to bylo s tím Facebookem: http://www.webpronews.com/google-vs-facebook-the-%E2%80%9Csearch-plus-your-world%E2%80%9D-saga-continues-2012-01 - stručná verze je "Facebook offered the exact same data deal to Google that they offered to Bing. Microsoft said yes. Google said no. ", ale ten článek stojí za přečtení, je tam hodně ona-řekla-on-řekl detailů (sice ne moc zdrojovaných, ale zní mi to uvěřitelně).
20:17
Profilová fotka uživatele Jan Pinkas
Jan Pinkas - +Michal Illich Je pravda, že Google je zvyklý si takhle silově prosazovat svá řešení dlouhodobě. Ať už to bylo třeba Youtube vs vydavatelé nebo Google Books vs vydavatelé. A není to pěkné. Čert ví, jak to všechno je.
20:24
Profilová fotka uživatele Michal Illich
Michal Illich - Teď jsem objevil ještě tenhle článek: http://www.thedailybeast.com/articles/2012/01/12/google-attempts-to-take-down-facebook-with-search-plus-your-world-feature.html - přijde mi, že říká totéž co já, ale diplomatičtěji :)
20:28
Profilová fotka uživatele Jan Pinkas
Jan Pinkas - Spíš říká, to co říkám já :-D
Google needs to crack that fence around Facebook—for its own survival.
Chce se silou dostat k datům Twitteru a Facebooku. Vlastně je tímhle k tomu dotlačí. A nebo je to ještě méně zajímavé. Tak oni se s námi nechtěj bavit? My jsme ale Google. Máme 10x lepší vývojáře. Máme bambilionkrát víc peněz. Uděláme si svoji sociální síť. A budeme mít svoje sociální vyhledávání.
20:34
+1
Profilová fotka uživatele Michal Illich
Michal Illich - +Jiri Richter Podle toho článku, který cituju o tři komentáře výš, tak Facebook nabídl Bingu i Googlu identické podmínky.
20:36
Profilová fotka uživatele Jiri Richter
Jiri Richter - ano, takto fungují média - já jsem tu tento týden pročetl více debat k tomuto tématu a myslím, že se nakonec "skoro všichni" shodli na tom že Facebook a Twitter chtěli Google zaříznout a ten si to nenechal líbit.
+Michal Illich zmiňujete stejné nabídky...s kým měli původně dohodu dříve a ctili jí i s ostatními? (to jsou stejné podmínky)...neboli - když mi někdo platí a já dávám "stejné podmínky", platí i ostatní (a né že když přijde někdo kdo nemusí, tak mám "možnost" po vypršení smlouvy neplatit také:-)
20:53 (upraveno)
Profilová fotka uživatele Jiří Šťastný
Jiří Šťastný - Osobně v tom až takový problém nevidím ze dvou důvodů. Jednak lze vyhledávání přepínat a to jednoduše přímo ve vyhledávání pomocí jasně vyditelného tlačítka a za druhé je služba dostupná, tedy pokud vím, jen pro přihlášené uživatele.
20:50
Profilová fotka uživatele Jiri Richter
Jiri Richter - tady http://gplussearch.com/
mě to jako variace vyhovuje - má to zase jiné výhody.
Pouze pracovní paměť bloggeru...G+ to neumí uložit?!!